10 resurse digitale educationale castigatoare la cea de-a cincea editie a concursului #Digitaliada

Fundatia Orange a anuntat lista celor mai bune 10 materiale educationale digitale, premiate cu echipamente digitale performante in valoare de peste 8.500 de euro, la cea de-a cincea editie a concursului #Digitaliada.
Peste 200 de materiale digitale au fost inscrise pe site-ul www.digitaliada.ro in decursul celor trei luni de concurs, iar 10 dintre ele au fost desemnate castigatoare ale acestei editii. Toate proiectele inscrise au fost validate de experti educationali, iar materialele finaliste au fost evaluate de juriul competitiei, dar si de o comisie a elevilor, care a acordat premiul de popularitate.
“Materialele educationale disponibile gratuit in platforma Digitaliada au fost de mare folos in anul acesta de pandemie in care scoala s-a desfasurat mai mult online. In Digitaliada, incurajam prin concurs crearea de materiale digitale educationale pentru ca resursele deschise disponibile in limba romana sunt inca foarte limitate, din pacate”, a declarat Amalia Fodor, director al Fundatiei Orange.
Juriul #Digitaliada din acest an a fost compus din Radu Gologan, Profesor Doctor la Facultatea de Stiinte Aplicate a Universitatii Politehnica din Bucuresti, Olivia Vereha, co-fondator Code4Romania, Cristian China-Birta, antreprenor online, Dragos Iliescu, Profesor universitar in cadrul Facultatii de Psihologie si Stiintele Educatiei din cadrul Universitatii din Bucuresti, si Amalia Fodor, Director al Fundatiei Orange.
„De 20 de ani si un pic predau Istorie si Geografie la scoli din mediul rural. In acest context pandemic, cu predare online, am fost nevoit sa ma reorientez catre practici noi de predare prin care sa asigur continuitatea invatarii”, spune Dan Matei, directorul Scolii Gimnaziale Pui, din judetul Hunedoara, castigator la categoria Proiectare didactica pentru invatamantul gimnazial.
Limba si literatura romana, matematica, geografia, chimia si educatia muzicala au fost printre materiile din randul carora au iesit anul acesta proiectele castigatoare, la cele 6 categorii de concurs: Aplicatii, Continut video, Proiectare didactica, Alte materiale educationale, Categoria Elevi 14-17 ani si Categoria Popularitate – premiu acordat de elevi. In cadrul fiecarei categorii, a fost premiat cate un material pentru invatamantul primar si unul pentru invatamantul gimnazial.


Categoria Aplicatii
La categoria Aplicatii pentru invatamantul primar, marele premiu a fost castigat de Vlad Udrescu, absolvent al Colegiului National „Ecaterina Teodoroiu” din Targu-Jiu, actualmente student in Marea Britanie, la University College London, unde studiaza Computer Science. Proiectul sau, Invata Romana, este o platforma unde elevii din clasele l-lV isi pot exersa si imbunatati cunostintele de limba si literatura romana intr-un mod mult mai placut si mai interactiv. Premiul este un laptop performant, in valoare de aproximativ 1.500 de euro.
Tot la categoria Aplicatii, dar de data aceasta pentru invatamant gimnazial, castigatorul este Ionut Dumitru din Arad, fost profesor de geografie si fondatorul platformei Profu’ de geogra. Acesta a creat Platforma de invatare interactiva a geografiei Geography Games and Quizzes, care cuprinde peste 300 materiale digitale de tipul jocurilor, schite interactive, videouri interactive si materiale ilustrative. Premiul este un laptop performant, in valoare de aproximativ 1.500 de euro.
Categoria Continut video
La categoria Continut video pentru invatamantul primar, premiul a fost castigat de Gabriela Udrea, profesor invatator in Bucuresti, pentru materialul Comunicare in limba romana – Grupuri de vocale – ea. La fel ca foarte multi profesori obisnuiti sa predea in format fizic, doamna Gabriela Udrea a inteles in timpul scolii online ca e nevoie sa se reinventeze si sa le ofere elevilor noi metode interactive de predare. A investit in echipamente video, a invatat informatii tehnice si s-a obisnuit cu mediul digital, astfel incat sa ajunga mai usor la elevii sai. Premiul este un set format din stabilizator Gimbal si accesorii, in valoare de aproximativ 1.000 de euro.
Premiul de la categoria Continut video pentru invatamantul gimnazial a mers la Claudia Mazilu, profesor de educatie muzicala din Bucuresti. Materialul sau interdisciplinar Paharele muzicale combina educatia muzicala cu fizica si ii invata pe copii cum se obtin notele muzicale folosind pahare cu diferite cantitati de lichid. Premiul este un set format din stabilizator Gimbal si accesorii, in valoare de aproximativ 1.000 de euro.
Categoria Proiectare didactica
La categoria proiectelor didactice pentru invatamantul primar, premiul a mers la Didina Botgros, profesor invatator la Scoala Gimnaziala „Sf. Varvara” din Aninoasa, Hunedoara, care a castigat pentru a treia oara la concursul #Digitaliada, la diferite categorii. Proiectul de anul acesta, Lectii interactive, cuprinde o serie de forme variate de activitati si fise interactive de lucru pentru elevi din clasele I si a II-a. Premiul consta intr-un telefon smart, in valoare de aproximativ 800 de euro.
Premiul pentru categoria Proiectare didactica pentru invatamant gimnazial a mers catre Dan Matei, profesor de geografie la Scoala Gimnaziala Pui din Hunedoara. Materialul sau, Evenimente astronomice, este o lectie de geografie pentru clasa a V-a, pentru care a folosit o aplicatie care permite computerului sa functioneze ca un telescop virtual. Premiul consta intr-un telefon smart, in valoare de aproximativ 800 de euro.
Categoria Alte materiale educationale
Inca un proiect castigator la materia Limba si Literatura romana a fost cel din categoria dedicata altor materiale educationale pentru invatamantul primar, creat de Ramona Dragut, profesor invatator la Scoala Gimnaziala Ionesti din judetul Valcea. Prin proiectul Scriem corect, ortogramele sunt clarificate, exemplificate si pot fi exersate prin exercitii si jocuri online. Premiul este un videoproiector cu ecran de proiectie, in valoare de aproximativ 500 de euro.
La categoria Alte materiale educationale pentru invatamantul gimnazial, premiul a fost castigat de Adrian Profir, profesor de matematica la Scoala Gimnaziala „Episcop Iacov Antonovici” din Zorleni, Vaslui, pentru proiectul Teorema celor trei perpendiculare. Suita de aplicatii ii ajuta pe elevi sa inteleaga mai usor spatiul geometric al constructiilor prin vizualizarea acestora 3D. Premiul este un videoproiector cu ecran de proiectie, in valoare de aproximativ 500 de euro.
Categoria Elevi 14-17 ani
Premiul sectiunii dedicate elevilor a mers anul acesta catre proiectul inscris de Loredana Necula, creat alaturi de colega sa, Andreea Monica Mitache. Laboratorul Minunilor este un proiect destinat elevilor de gimnaziu care incep studiul chimiei generale. Prezentata sub forma unui laborator virtual, aplicatia asigura un mediu interactiv pentru invatarea si verificarea cunostintelor acumulate. Premiul este o tableta grafica, in valoare de aproximativ 500 de euro.
Categoria Popularitate
Comisia formata din elevi a oferit, in acest an, premiul de popularitate proiectului Lectii Biologie si Chimie pentru Gimnaziu creat de Florin Viu, profesor de biologie si chimie la Scoala Gimnaziala „Nicolae Stoleru” din Baia, Suceava. Platforma sa reuneste o colectie de lectii interactive, laboratoare virtuale, schite, jocuri si teste de evaluare la biologie si chimie pentru clasele din invatamantul gimnazial. Premiul este o tableta grafica, in valoare de aproximativ 500 de euro.


Proiectele castigatoare sunt disponibile in sectiunea Materiale Premiate. Toate materialele inscrise pe www.digitaliada.ro sunt gratuite si pot fi folosite de toti profesorii, elevii si parintii in cautare de resurse educationale digitale.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *